rozšířené vyhledávání
SK | EN | CZ
NejbližšíNovinky
NejprodávanejšíNovinky
10,80 €Cena bez DPH
Do košíka

NejčtenějšíNovinky

Kvalita ve společnosti ULSTRUP PLAST s.r.o.


Projektový manažér: Profil autora- všechny články autora- všechny produkty autora- kalendář autoraJán Burieta
Společnost: ULSTRUP PLAST s.r.o.
Dátum realizace: 2015

Produktová oblast: Logistika
Odvětví průmyslu: Chemický a farmaceutický priemysel

Ve firmě Ulstrup Plast v Pobedime, která vyrábí hlavně plastové výlisky, se konaly v únoru a březnu tohoto roku praktické tréninky zaměřené na kvalitu.
Účastníky byli hlavně kontroloři kvality, koordinátoři kvality, ale i lídři montáže, technický manažer, výrobní manažer. Účastníci s lektorem (Jan Burieta) jsou na obr. č. 1.


Trénink byl zaměřen na připomenutí a ujasnění některých základních poznatků a nástrojů kvality. Na začátku se diskutovalo o tom, co je to kvalita a co znamená vyrábět kvalitně pro firmu a zaměstnance. Účastníci spolu s lektorem nadefinovali kvalitu pro výrobek (držák), který lisují z plastu ve firmě (obr. č. 2).


Obr. č. 2 Ukázka definování kvality a chyb na vybraném produktu

 

Kromě kvality je třeba znát i chyby a nedostatky, které se na výrobku při výrobě objevují, aby operátor uměl zkontrolovat, zda proces nevyrobil neshodu. Samozřejmě, že následně lektor upozornil na to, že kvalita se má vyrábět a ne kontrolovat, i když máme ve firmě kvalitáře. Ti by měli sloužit jako podpora operátorů.

Následně účastníci školení rozdiskutovali postup, jak řešit neshodu a které funkce se podílejí na jejím řešení. V rámci školení byl spolu s kvalitářem definován přesný postup, jak tuto neshodu řešit, kdo ji má řešit, jakým způsobem. K tomuto účelu se využil vývojový diagram.

Pro zjištění úrovně kvality se ve firmě používají různé ukazatele, které jsou pravidelně vyhodnocovány, často propojeny na odměňovací systém. I ve firmě Ulstrup Plast pracovníci mají přesnou evidenci neshod, důvodů chyb a také systém na jejich řešení. Ukazatele jsou pravidelně vyhodnocovány a vizualizovány na tabulích ve firmě (obr.č.3).

 


Obr. č. 3 

3 Příklad vyhodnocování ukazatelů kvality ve firmě

 

Nekvalita se sama od sebe nezmění na kvalitu. Proto je velmi důležité pravidelné zlepšování kvality. Z těchto důvodů byly během školení procvičeny nástroje pro sběr a zpracování dat (frekvenční tabulka, histogram, regulační diagram, Pareto diagram), jejichž ukázky jsou na obr. č. 4.

 

 Obr. č. 4 Ukázka realizace praktického příkladu nástrojů kvality

Aby se mohla nekvalita zlepšovat, je třeba najít její příčiny. I nástroje na hledání kořenových příčin problémů (Ishikawa diagram, 5x Proč) byly použity přímo na vybraný problém z firmy.
Na závěr školení lektor zmínil, že důležité pro kvalitu je, aby každý pracovník věděl, co je to kvalita, jak se chovat při nalezení neshody, jak odhalovat příčiny neshod, přijímat nápravná opatření a tedy zlepšovat kvalitu.

Trénink byl velmi úspěšný, o čemž svědčí i několik zpětných vazeb od pracovníků.

Danka Mokošová, kvalitárka
Školenie bolo zaujímavé, dokonale vysvetlené aj na príkladoch ako to funguje v praxi. Školiteľ mal výklad výstižný, zrozumiteľný. Bola som veľmi spokojná. Veľa mi to dalo do praxe.

Gabriela Priadková, kvalitárka
Školenie bolo super, niektoré veci budem používať v praxi. Bola som spokojná s lektorom, dobrá komunikatívnosť, výborná slovná zásoba, milý prístup.

Anna Grofová, vedúca montážnej linky
Školenie kvality hodnotím na jednotku. Školiteľ bol príjemný a tie vedomosti, ktoré sme získali, zúročíme v praxi. Školiteľ komunikatívny.

Zuzana Kulichová, kontrolór kvality
Školenie, ktoré môžeme využiť v praxi. Obsahovalo veľa informácií. Príjemný školiteľ.

Zuzana Hruboňová, kontrolórka kvality
Školenie prebiehalo na výbornú. S lektorom som bola maximálne spokojná – odborník ako v teórii, tak aj v praxi.

František Doba, koordinátor kvality
Praktické ukážky na dané problémy. Nielen odprezentované, ale vysvetlené na príkladoch.

Michaela Bartovicová, kontrolór kvality
Školenie prebehlo interaktívnou formou. Školiteľ bol príjemný a celkové zhodnotenie je, že každému účastníkovi to dalo nejaké praktické poznatky, ktoré sa dajú preniesť aj v reálnej praxi.

Lenka Mokošová, kontrolórka kvality
Školenie bolo podané zrozumiteľne, zaujímavo a zábavne. Niektoré témy budem používať aj v praxi. Dozvedela som sa viac o analytických riešeniach problémov v kvalite a ich využívaní v praktickom živote, čo ma zaujímalo.

Michal Bednár, kontrolór kvality
Nadobudnutie nových informácií, ktoré môžem uplatniť vo svojom zamestnaní. Príjemný priebeh školenia.

Lenka Petrušová, kontrolór kvality
Školenie bolo zaujímavé, dozvedela som sa veľa nových vecí a nové informácie využijem v praxi.

Chcete odebírat newsletter IPA Czech?

Zůstante s nami ve spojení s newslettrom IPA a vyberte si, o které informace máte záujem.

Komentáře

Tento článek zatím nemá žádne komentáře. Budte první!

TOP články

Exponenciálny svet a čo pre nás ...V rámci konferencie „Očakávajme neočakávané" budeme ...

Korelácia Industry 4.0 a nástrojov Lean ...V súčasnej dobe sa organizácie snažia využívať princípy ...

Keď prichádza nové na svetPripadám si niekedy ako pôrodník. Lekár pomáha pri pôrode ...

Nejnovější články

Spájanie inovátorovŽijeme vo svete prepájania vecí a ľudí. Naše deti sa v ...

Flexibilní výrobaVybudujte si svůj byznys bez zbytečného rizika, ...

Manipulace a komplex méněcennosti nebo ...Manipulaci obecně charakterizuje strategie, při ...
© 2012 IPA Czech, All rights reserved